VALORANT'da kumar: Önemli pazarlar - Önemli Veriler

VALORANT'da kumar: Önemli pazarlar - Önemli Veriler

VALORANT'da kumar: Önemli pazarlar - Önemli Veriler

Bayes Esports Veri Bilimi Direktörü Darina Goldin, Riot Games'in yeni ve popüler ürünü VALORANT hakkında görüşmek üzere yazıyor. Bu özellikte Goldin, müşterilere bahis teklifleri sunma söz konusu olduğunda oyunun önemli pazarlarını ve bilinmesi gereken verileri yıkıyor.

 

2020'nin en çok beklenen oyunlarından biri olan Riot Games’in VALORANT, taktiksel bir birinci şahıs nişancı oyunudur. Counter Strike: Global Offensive (CS: GO) gibi, oyun beşe beştir ve turlar halinde oynanır. Her rauntta, takımlardan biri birkaç bölgeden birinde "sivri uç" patlatmalı, diğer takım ise savunmalıdır.

 

Tıpkı CS:GO'da olduğu gibi, oyuncular turlar sırasında bir sonraki tur için ekipman satın almak için kullanabilecekleri para kazanır. Ancak estetik açıdan oyun Valve’ın Team Fortress 2 ve Blizzard’ın Overwatch gibi nişancı oyunlarına daha yakın - her şey daha hafif, daha arkadaş canlısı ve daha az gerçekçi. VALORANT, çoğunlukla büyük hedefe dayanan CS:GO ile karakterlerinin yetenekleri etrafında inşa edilmiş bir oyun olan Overwatch arasında bir yere iner.

 

Sonuç olarak, bu hayranların yakında bahis yapmak isteyeceği bir espor unvanı gibi görünüyor. VALORANT rekabet sahnesinin gerçekten başladığı zamana hazırlıklı olmak için, şimdi veri anlaşmalarını güvence altına almak ve olası bahis pazarlarını düşünmek için iyi bir zaman.

 

VALORANT’ın ana pazarları


Herhangi bir bahisçi en azından ana pazarları sunmak isteyecektir: harita galibi, maç galibi ve harita handikapı, tercihen canlı. Ancak, turların her biri iki dakikadan az sürdüğü için mevcut tur galibini canlı bahis için teklif etmek akıllıca görünmüyor.

 

CS: GO'dan farklı olarak, oyuncular ilk satın alma aşamasında harita üzerinde hareket edebilir ve bu da ilk etkileşim süresini önemli ölçüde kısaltır. Mükemmel bir model yaratabilseniz bile, çoğu durumda oranlar o kadar hızlı değişir ki, bahisçinin bahis yapmak için yeterli zamanı kalmaz. Mevcut tur oynanırken "bir sonraki turu kim kazanacak" pazarını canlı olarak sunmak daha iyi olacaktır.

 

VALORANT, büyük ölçüde ekonomi tabanlı bir oyundur, yani oyuncuların oyundaki eylemler için para kazandıkları ve onu silah ve yetenek satın almak için kullandıkları anlamına gelir. CS: GO'ya benzer şekilde ekonomi meta oyunu, eko-satın almanın neredeyse garantili bir raund kaybı olduğu (oyuncular daha ucuz, daha az etkili silahlar kullanmaya zorlanır) tam, yarı ve eko-satın almalara dayalıdır. Bunu akılda tutarak, bir sonraki turun galibini tahmin etmek, her takımın ne kadar paraya sahip olduğunun ve ne kadar harcamaya karar verdiklerinin bir hesabı haline gelir.

 

Dahası, her temsilcinin oyundaki hedefleri tamamlayarak kazanılması gereken bir "Nihai" yeteneği vardır. Bunlar hasar verir, bilgi sağlar, hareketi geliştirir veya düşürülen bir takım arkadaşını diriltir. Ortalama olarak, bir oyuncu Ultimate yeteneğini yarıda bir ila üç kez kullanabilecektir. Bu, Overwatch için büyük bir farktır - daha az Nihai kullanılabilirlik silahı vurgular ve teoride oyunun tahmin edilmesini kolaylaştırmalıdır. Diğer bir önemli fark, düşmanın Nihai yeteneklerine doğru ilerlemesinin bilinmesi ve bu da onların kullanımını her iki taraf için daha öngörülebilir kılıyor.

 

Nihai yetenekler paraya mal olmaz ve kilidi açılana kadar değersizdir, ayrıca kullanılabilir olduklarında oldukça durumsaldırlar. Bir temsilcinin ultisinin hazır olup olmadığını bilmek ve bir sonraki turda da hazır olup olmayacağını tahmin etmek büyük olasılıkla önemli olacaktır. Şimdilik en iyisi, her Ultimate yeteneğini başka bir silah olarak ele almak ve Ultimate mevcut olduğunda oyuncunun ekipman değerine belirli bir miktar eklemek en iyisi olabilir. Bu değerin ne olduğu, modelde bir derece özgürlük olacaktır.

 

Bu nedenle, temel pazarları sunmak için mevcut tur ve harita sıralamalarını ve belki de Ultimate durumu da dahil olmak üzere takımların ekonomisini bilmeniz gerekir. Ayrıca, maç öncesi için oran istatistikleri çok önemli olacaktır. Herhangi bir e-spor unvanı veya sporu gibi, bunlar da takım becerileri hakkında iyi tahminler gerektirir. Bariz beceri avantajının yanı sıra, dikkate alınması gereken bir yan avantaj da var. Geleneksel olarak, savunmacılar saldırı / savunma oyunlarında daha kolaydır ve haritalar genellikle bunu dengelemek için yapılır. Hangi haritanın hangi tarafı tercih ettiğini bilmek, bahisçilerin oyunun ikinci yarısındaki muhteşem geri dönüşlere şaşırmaması için çok önemli olacaktır.

 

Yan pazarlar ne olacak?


Tıpkı CS: GO'da olduğu gibi, bazı iyi yuvarlak düzey yan pazarlar "ilk kan" (ilk öldürmeyi yapan taraf), "diken diken" ve "başak etkisizleştirme" dir. Tur galibi gibi, bu pazarlar da VALORANT'ın hızlı temposu nedeniyle bir sonraki tur için teklif edilmelidir. Takımlar 12 turdan sonra taraf değiştirdiği ve tüm oyun içi avantajlar silindiği için, 13. tur için oranlar her an sunulabilir.

 

Dahası, bir 'as' pazarı, harita bazında VALORANT için ilginç görünüyor. Bir oyuncu, bir turda beş rakip oyuncuyu tek başına indirirse bir as olur. CS: GO'da kabaca her beş haritada bir gerçekleşir ve büyük ölçüde takım oyun tarzlarına ve beceri farklılıklarına bağlıdır. VALORANT'da klasik asın üzerinde, takımdaki her oyuncunun tam olarak bir rakip oyuncuyu öldürdüğü bir "takım ası" da vardır. Rekabetçi mekanikler ve taktikler hakkında daha fazla şey öğrendikten sonra, takım aslarında aşırı / düşük bir pazar sunmak eğlenceli bir yan pazar olabilir. Bu pazarların her ikisi için kesin öldürme verileri gerekli olacaktır; sadece kaç oyuncunun hayatta olduğunu değil, kimin kimi öldürdüğüne dair bilgi de piyasayı kapatmayı mümkün kılıyor.

 

VALORANT pazarları ile basit başlayalım

Modeller ne kadar karmaşık hale gelirse o kadar ayrıntılı bilgiye ihtiyacınız olacaktır. Temsilci pozisyonları, etkisiz hale getirmek için hala bir zirveye ulaşıp ulaşamayacaklarına karar vermeniz gereken durumlarda önemli hale gelir. Düşman üzerindeki istihbarat oyunu yapar ya da bozar. Nihai yetenek zamanlaması, bireysel stratejiler ve güçlü yönler - bunlar zamanla bir bahis modelinin parçası olabilecek, ancak belki de henüz olmaması gereken faktörlerdir.

 

Bunun nedeni oyunun hala oldukça yeni ve hızlı bir şekilde değişmesidir. Riot, oyunun çok zayıf veya güçlü "aracılarını" (VALORANT'ın kullanılabilir karakterleri) dengeliyor. Ayrıca gelecekte yeni aracılar ve haritalar sunmaları da muhtemeldir. Tarihsel olarak, oyun içi yamalar, rekabetçi oyunlarda oynanabilir karakterlerin değerini çok değiştirir. Bu, League of Legends gibi MOBA oyunlarında normal olan bir şeydir, ancak atıcılarda çok daha nadirdir. Örneğin, Team Fortress 2'de olduğu gibi, en iyi olduğu düşünülen sabit bir temsilci havuzunun zamanla ortaya çıkıp çıkmayacağı ve Riot'un bunu telafi etmek için bir şeyler yapıp yapmayacağı görülecek.

 

Yamalar, bahis modellerinin sıkıntısıdır ve oyun olgunlaştıkça önemli yamaların sık sık olmasını bekleyebiliriz. Az miktarda üst düzey verilerle birleştirildiğinde, aracı seçimine ve özelliklerine daha az ve mevcut oyun durumuna daha çok bağlı olan modeller oluşturmak çok önemlidir. Belki de ilk modeller takım ekonomisine, tur içi etkinliklere ve tur sıralamalarına dayanmalı ve yalnızca ana pazarlardan oluşmalıdır.

 

League of Legends'ın arkasındaki deha olan Riot, şampiyonlukların rekabetçi sahnesine hitap etme konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahiptir. Maç beklendiği gibi gelişirse, iyi organize edilmiş bir profesyonel lig sistemi bekleyebiliriz. İlk büyük VALORANT turnuvaları çoktan duyuruldu ve oyun popülerlik ve istikrar kazandıkça, daha fazla anahtar özellik eklenebilir ve daha fazla yan pazar keşfedilebilir.