League, CS:GO 2020’deki “en etkili” PC oyunları

League, CS:GO 2020’deki “en etkili” PC oyunları

2020'nin ikinci çeyreği, COVID-19 pandemisinin dünyadaki tüm pazarlarda yıkıcı bir güç olduğunu kanıtladığından, e-sporlarda bir değişim oldu.

 

Şahsen birçok etkinliğin iptal edilmesiyle, esports turnuvası organizatörleri çevrimiçi etkinliklerle yaratıcı olmak zorunda kaldı. Esports Observer'a göre, birden fazla oyundaki statükodaki birçok değişikliğe rağmen, League of Legends ve CS: GO hala mahsulün kremiydi.

 

TEO, 2020 yılının ikinci çeyreğinde “Etki Endeksi” ni bugün daha önce yayınlayarak League ve CS: GO'yu bir kez daha en etkili iki PC Oyunu olarak listeledi.

 

TEO, analitik ortağı Newzoo ile birlikte yapılan araştırmaya göre, League’in oyuncu tabanı ve izlenen saatlerinin bu çeyrekte zirveye çıkmasında en önemli katkıda bulunan faktörlerden biri olduğunu söyledi. CS: GO ise çeyrekte en fazla turnuvaya ev sahipliği yaptı ve en fazla para ödedi.

 

COVID-19 salgınının insanları sosyal uzaklaşma kılavuzları dahilinde tutmasıyla, endeksin yüzde 15'ini ve yüzde 20'sini oluşturan “izlenen saatler” ve “izlenen saat esporları” gibi metrikler oldukça önemliydi.

 

Bu arada, Riot’un yeni taktik atıcı VALORANT, çeyreğin ilk ayı Nisan ayında kapalı beta sürümünden sonra TEO’nun listesinde üçüncü sırada yer aldı. Oyunun bir esport perspektifinden gelişecek çok zamanı olmasa da, oyunun erken zamanda rekor sayıda görüntüleme sayısı, onu TEO’nun en üst kademesinde yer alan iki oyunun hemen altına koymak için yeterliydi.