İnceleme : The Last of Us Part II

İnceleme : The Last of Us Part II

Son ödüllü oyunlarının her birini oynamaya rağmen, Naughty Dog'un "Crash Bandicoot şirketi" nden asırlık "oyunlar sanat" sohbetinin temel taşlarına gittiğine hala inanamıyorum. Arada bir Joel ya da Nathan Drake'e bakarken, Crash'in "Booyah Granma" ya gittiğini hayal ediyorum.

 

Ancak bu, geniş oyun dünyası söz konusu olduğunda Naughty Dog'un gerçekten ne kadar etkili olduğunu göstermeye gidiyor. Crash, Jak ve Daxter, Uncharted ve Last of Us, serbest bırakıldıklarında ve tartışmalı olarak kalıcı çekiciliğe sahip olduklarında büyük sıçramalar yaptılar (burada ilk birkaç Jak oyunu için yarasa edeceğim).

 

Sonuncu Bölüm II bir istisna değildir, selefinin bundan önceki yıllar boyunca yaptıklarını iyileştirir.

 

Son Bölüm II (PS4)

Geliştirici: Naughty Dog

Yayıncı: Sony

Yayımlanma: 19 Haziran 2020

MSRP: 59,99 ABD doları

 

İlk oyunun sonunu yeniden özetlemekle başlayarak, Bölüm II gerçek bir devam gibi hissediyor. İsimsiz bir karakterden ayrıştırmaya garip ezoterik bir yan teğet yoktur: yere koşar ve Ellie ile dümende uyumlu bir duygusal hikaye anlatır. Ashley Johnson, bunca yıldır Ellie kadar harika ve Joel'in onu şekillendirdiği kurtulan kimliğini daha da ileriye götürdüğü için devamında çok daha fazla çalışacak.

 

İlk oyun 2013'te piyasaya sürüldüğünden beri çok şey değişti (!) Ve Naughty Dog, son teknolojik gelişmeleri nüanslı duygusal hikaye anlatımı ile anlamlı bir şekilde evlendirebildi. Hiperbolik gibi görünüyor, ancak prestijli bir film veya televizyon dizisindeki bir performans gibi, mikro ifadeler ve dudak şapırtı gibi basit eylemler, diğer birçok oyunun sadece yapmaya çalıştığı şekilde Bölüm II'ye bir insan unsuru ekliyor. Önemli bir başkasının zaman içinde daha iyi veya daha kötü bir şekilde kendine özgü ifadelerini nasıl fark etmeye başladığınızı biliyor musunuz? Bölüm II'nin oyuncu kadrosunun çoğunda bu somut ve insani hissi yaşadım.

 

Oyunculardan gelen etkileyici tam vücut performanslarının ötesinde, kredi Last of Us patronu Neil Druckmann ve onun yönetmenleri Anthony Newman ve Kurt Margenau'ya gidiyor, bu da yetenekten en iyi şekilde yararlanıyor ve kameranın her sahnenin duygularını yakalar. Orijinal Last of Us'daki birçok an dolgu odaklıyken, devam filminin senaryosu çoğunlukla et. Bazen sahneler çok düşük anahtardır, ancak hikayeler boyunca daha ince şekillerde yankılanan diyalog içeren temalarla aslında bu anlar önemlidir.

 

Ortamların ihtişamı bu performansları arttırır. Tamamen açık dünyaya gitme dürtüsüne direnerek, Naughty Dog bölüm tabanlı kum havuzlarını titizlikle tasarlayabildi, bu da onları yapışkan hissettirdi, ancak bunaltıcı değildi. Her ne kadar bazı durumlarda tartışmasız çok doğrusal olsalar da (bir anda daha fazla), bölgeler ne kadar kişilik kazandıklarını göz önüne alarak genellikle karakterlerin kendileri gibi hissederler.