İlk Assassin’s Creed Oyunundaki Yan Görevler Sadece 5 Günde Yapıldı!

İlk Assassin’s Creed Oyunundaki Yan Görevler Sadece 5 Günde Yapıldı!

AAA oyunlarının geliştirilme aşamasını düşünmek gerekirse aklımıza ilk gelenler tasarımcılar, programcılar ve bildiğimiz oyunları yapan ve devam ettiren oyun mühendisleri geliyor. Assassin’s Creed serisine baktığımızda da oldukça fazla ve kapsamlı oyunlar ortaya çıkardıklarını görüyoruz. Bu oyunları yapan ekiplerde ise binlerce insan yer alıyor. Lakin ilk Assassin’s Creed oyunun yan görevleri bu insanlar tarafından sadece 5 gün içerisinde yapıldı. Gelin bunun hikayesini inceleyelim.

Charles Randall’ın dediklerine göre –kendisi ilk iki Assassin’s Creed oyunlarında çalışmış eski bir Ubisoft çalışanı-- serinin ilk oyunu olan Assassin’s Creed’in yapımı sona erdiği süreçte, şirketin CEO’sunun kendi oğluna oyunu denettirdiğini söyledi. Ardından Charles şunları ekledi:

“Evet, biz oyunu tamamen hazırladık, ilk denemeler oldukça iyi geçti ama sonra bom! Sürpriz haberler! CEO’nun oğlu oyunu oynadı ve oyunun tamamen sıkıcı olduğunu, oyunda ise yapılacak hiçbir şeyin olmadığını söyledi. Ardından yönetici bana geldi ve kendi ağzından şunları dedi: “Oyuna bir sürü yapılabilecek yan görev ekledik. Patrice’in ise bazı planları var ama bu planların içerisinde sen olmazsan, bunları onaylamayacağım.” Daha sonra ben patronumdan düşünmem için biraz zaman istedim, bu süreçte biraz müzik dinledim ve masamda dinlendim. Ah, en önemli kısmı unutuyordum. Patronum bana şunu dedi. “Bütün bu yan görevleri oyuna beş gün içerisinde eklememiz lazım ve bu görevlerde herhangi bir bug olmamalı, yapacağımız sürüm direktman CD’lere aktatılacak ve yayınlanacak.”

Sonuç olarak Randall oyunun normal versiyonunu sıkıcı bulmuştu ve oyunda yapılabilecek çok fazla şey olduğunu düşünmüyordu. Böylece de ekip yan görevleri eklemeye karar verdi. Bu yan görevleri oyuna dâhil etmek için sadece 5 günleri vardı, çünkü onların hazırladıkları sürüm direktman CD’lere aktarılacak ve kargolanacaktı.

Oyundaki bir bug ise, bu 5 günlük süreçte sinsice gizlenmeyi başardı. Bu bug, Tapınakçıların liderlerinin haritadan düşmesiyle başlıyordu ve öldürülmesinin imkânsız olması ile sonuçlanıyordu. Böylece de oyuna sıfırdan başlamadan oyunda tam puan alamıyordunuz. Charles Randall bu konu hakkında şu yorumları yaptı:

“Yani, Assassin’s Creed’i oyunda tam puan alarak bitirmek için birden fazla kez oynamak zorunda kaldıysanız, üzgünüm. Lakin ben bu 5 günlük süreçte gerçekten neler olduğunu hatırlamıyorum. Bence yine de bu oyunun konsolunuzu havaya uçurmaması bir mucize.”

Süreç işte bu kadar kısıtlıydı ve Randall da şu ana kadar hazırladığı oyunlar arasında en zorlu zamanın buna ait olduğunu söyledi. Bu yan görevler için yeni görseller kullanılmadı, var olan içerikler sadece yeni yöntemler ile eklendi. Tabii ki oyunun şu anki Assassin’s Creed oyunları ile arasında dağlar kadar fark var. Yeni oyunlarda o kadar yan görev var ki, çoğu oyuncu bunları göremiyor bile.